Korekcija vida – brezhiben vid, kot ga imajo astronavti in vojni piloti

Korekcija vida – platformo, na kateri NASA in NATO omogočata korekcijo vida astronavtom in vojnim pilotom, trenutno uporablja samo klinika Optical Express. Gre za platformo iLASIK, ki jo sestavljajo trije ključni deli – diagnostična naprava iDesign, femtosekundni laser IntraLase iFS in excimer laser VISX Star s4 IR.

korekcija vida

Optical Express

 

Okoli 60 % ljudi na svetu slabše vidi in lasersko korekcijo vida se je odločilo preizkusiti že več sto milijonov ljudi. V zadnjih desetih letih je bila razvita tehnologija, ki lahko ljudem omogoči več in strokovnjaki v NASI in NATU so namenili posebno pozornost izbiri prave tehnologije za laserske operacije. Izvedli so celo vrsto raziskav in izbrali najboljšo možnost. Laserska korekcija vida se najpogosteje izvaja z dvema metodama – PRK in LASIK. V kliniki Optical Express lahko posege LASIK in PRK še dodatno izboljšajo z uporabo diagnostične naprave iDesign, ki lahko zazna tudi najmanjše nepravilnosti v očesu.

Doc. dr. sc. Dean Šarić, dr. med., je pojasnil, kako deluje najsodobnejša tehnologija za lasersko korekcijo vida na Hrvaškem: »En laser odstrani dioptrijo, drug pa izdela pokrovček, ki omogoča okrevanje v nekaj urah. Operirane osebe lahko zahvaljujoč tej tehnologiji že naslednji dan normalno funkcionirajo.«

Tehnologija kirurgom omogoča prilagoditev posega posebnostim vsakega očesa. »Gre za tehnologijo, ki predstavlja korak naprej od klasičnega odpravljanja dioptrije. Tehnologija iDesign meri veliko natančneje in laser, ki lahko to prenese na površino očesa, je zelo pomemben. Tehnologija, ki lahko to prenese na oko in človeku omogoči do 100 % povrnitev vida, je nekaj, kar se je razvijalo okrog 10 let,« pojasnjuje dr. Šarić.

Pred tem odkritjem se je izvajal poseg PRK, ki je zahteval mesečno okrevanje.

»To je bilo nedopustno za pilote, ki delajo v ekstremnih pogojih. Mesec dni brez treninga je pomenilo velike zaostanke. Ko je bila odkrita izjemno varna in natančna tehnologija, ki omogoča hitrejše okrevanje, sta jo NASA in NATO odobrila za svoje pilote,« pravi dr. Dean Šarić.

Korekcija vida – tehnologijo razvil nekdanji vojni pilot

To vrsto tehnologije je v NATO in NASO uvedel dr. Steven Schallhorn, nekdanji vojni pilot, ki je letel v ameriškem lovskem letalstvu in je bil medicinski direktor Optical Expressa, vodilne klinike za lasersko korekcijo vida v Evropi. Posvetil se je oftalmologiji in postal zelo priznan na svojem področju. »Njega se je vprašalo, ali je to varna metoda, ali lahko piloti to prenesejo oziroma ali so dejansko sposobnosti upravljati letala. S svojim delom je dokazal, da je to povsem varna metoda, ki se lahko uporablja tudi pri tako zahtevnih poklicih,« pojasnjuje dr. Šarić.

Minimalna možnost zapletov

Večina ljudi je občutljivih, ko gre za predel okrog oči. Po besedah dr. Deana Šarića je strah pri laserski korekciji vida nepotreben:
»Najbolj običajno nošenje kontaktnih leč, ki je dejansko zelo varno, je statistično gledano nevarnejše od laserja, saj gre za tujek v očesu, ki lahko dolgoročno povzroči težave.« Paciente, ki se odločijo za lasersko odpravljanje dioptrije, najpogosteje zanima, kaj se bo zgodilo, če bodo med posegom pomežiknili. »Potrdimo lahko, da gre za povsem varen poseg. Vrhunska tehnologija spremljanja laserju omogoča delo na površini očesa brez stika z njim. Zapleta, ki se lahko pojavita v redkih primerih, sta začasna suhost očesa in povrnitev od 5 do 10 % dioptrije,« pravi dr. Šarić.

Potreba po ponovnem popravljanju dioptrije se pojavi pri 1 od 50 operiranih oseb. V takšnem primeru lahko pacient tri mesece po operaciji opravi še popravek.

Ocena članka:

0 / 5 0
Optical Express dr. Šarić
  • Laserska korekcija vida
  • Operacija sive mrene
  • Zamenjava očesne leče

Related Posts

Recent Posts