Barve so pomembne za tiste, ki jih vidijo, in so hkrati tudi močan psihološki pripomoček. Z uporabo barv lahko psihološko pošljemo pozitivno ali negativno sporočilo, spodbudimo prodajo, pomirimo ljudi ali pa jih k čemu spodbudimo.
Psihologija barv se uporablja v vseh vidikih marketinga, posebej pri oblikovanju logotipov, spletnih mest, strani v knjigah ali embalaž izdelkov. Na področju industrijske psihologije obstaja ločeno področje, ki se ukvarja samo s preučevanjem psihologije barv. Spomnite se na primer barv Coca-Cole. Ko slišite za njihov izdelek, se vam pred očmi nariše njihov logotip. Psihologija barv se spreminja s svetlejšimi ali temnejšimi odtenki barv, pogosto pa se barve povezujejo tudi z različnim pomenom. Ne pozabite, da različne kulture določene barve dojemajo različno tudi na spletu.
Psihologija barv: črna
Črna barva je barva avtoritete, moči in stabilnosti, povezana pa je tudi z inteligenco. V črnih oblačilih smo videti bolj vitki. Včasih se ta barva povezuje z zlom – kavboj s črnim klobukom je bil skoraj vedno slab. Na zahodni polobli je črna povezana z žalovanjem. Črna je resna barva, ki vzbuja močna čustva – s preveč črne lahko ljudi enostavno zadušimo.
Psihologija barv: bela
V večini sveta ta barva asociira na nedolžnost (poročne obleke), čistočo (zdravniki) in varnost (slabe stvari se običajno zgodijo v temi, ne čez dan). Uporablja se tudi za odražanje odsotnosti barv ali nevtralnosti. V nekaterih vzhodnih delih sveta se bela barva povezuje z žalovanjem in žalostjo. Povezuje se tudi z ustvarjalnostjo.
Psihologija barv: siva
Siva barva se najpogosteje povezuje s praktičnimi, brezčasnimi in trdnimi stvarmi v življenju. Preveč sive povzroča zadušljivost, zato ljudje ob tej barvi ne bodo čutili ničesar, malo sive pa doda vašemu izdelku občutek zanesljivosti in trdnosti. Nekateri odtenki sive se povezujejo s starostjo, smrtjo, davki, depresijo ali občutkom izgube smeri. Srebro pogosto asociira na nekaj močnega in zanesljivega.
Psihologija barv: rdeča
Če želite pritegniti pozornost, uporabite rdečo barvo, saj pogosto najprej pogledamo prav to barvo. Rdeča je barva energije, povezuje se z gibanjem in vznemirjenjem. Ljudje, obkroženi z rdečo bravo, bodo ugotovili, da njihovo srce bije hitreje in da se jim zdi, kot da jim rahlo primanjkuje sape. S to barvo boste povsem zgrešili, če jo boste uporabili za steno v otroški sobi, bo pa odlična, če boste želeli koga k čemu spodbuditi. Rdeče ne uporabljajte pogosto, je pa kanček rdeče barve na pravem mestu v večini primerov dobra poteza (rdeča podrobnost v nevtralni sobi bo vsekakor pritegnila pogled). Rdeča je barva življenja in prav zato je to tudi barva, ki jo nosijo neveste na Kitajskem. Uporablja se tudi za praznike, ki slavijo ljubezen in obdarovanje (rdeče vrtnice, valentinovo, božič itd.), čeprav je prava barva ljubezni dejansko rožnata. Rožnata od vseh barv še najbolj pomirja. Je barva romantike, ljubezni in nežnih čustev.
Psihologija barv: modra
Ko ljudi vprašate, katera je njihova najljubša barva, jih bo večina rekla modra. Večina sveta je modrega – nebo, morje. Ko gledamo v modro barvo, telo proizvaja kemikalije, ki nas pomirjajo (to sicer ne velja za vse odtenke modre). Nekateri odtenki ali preveč modre barve lahko v splošnem sporoča hladnost. Številne spalnice so popleskane modro, ker gre za barvo, ki spočije. Skozi leta se je modra barva povezovala z občutkom zanesljivosti, modrosti in predanosti (veliko uniform je modrih). Ljudje so v modrih sobah produktivnejši, ker so mirnejši in bolj osredotočeni na svoje naloge.
Psihologija barv: zelena
Barva rasti, narave in denarja. Barva, ki pomirja in ustreza našim čutom. Barva temno zelenega gozda se povezuje z izrazi, kot so konzervativno, možato in bogato. Bolnišnice uporabljajo svetlo zeleno, ker pomirja paciente. Zelena barva je povezana tudi z zavistjo, srečo, velikodušnostjo in plodnostjo. Je tradicionalna barva miru, harmonije, podpore in dobre energije.
Psihologija barv: rumena
Vesela rumena je barva sonca, povezana s smehom, srečo in dobrimi časi. Oseba, obdana z rumeno barvo, se počuti optimistično, ker možgani ob tej barvi sproščajo več serotonina. Kljub temu pa bodite z rumeno previdni – če je intenzivna, gre za barvo plamena. Študije kažejo, da otroci v sobah takšne barve več jočejo, ljudje pa se ob njej nasploh lažje razjezijo. Rumena barva lahko pospeši našo presnovo in spodbudi našo ustvarjalnost. Nekateri odtenki rumene so povezani s strahopetnostjo, zlati odtenki pa s prihodom boljših časov.
Psihologija barv: oranžna
Najbolj goreča barva na planetu. Barva, ki je najbolj povezana z zabavo, srečo, energijo, toploto in organskimi izdelki. Povezana je tudi z ambicijami. Nič v povezavi s to barvo ne pomirja.
Psihologija barv: vijoličasta
Kakšne barve so bili plašči in halje kraljev in kraljic? Vijoličaste! Gre za kraljevo barvo, povezano z bogastvom, napredkom in sofisticiranostjo. Barva spodbuja del možganov, ki se ukvarja z reševanjem težav. Če se uporablja preveč, deluje umetno. Uporabljajte jo previdno, da dodate občutek skrivnostnosti, modrosti in spoštovanja. Verjetno gre za najljubšo barvo najstnic, vključno z vsemi njenimi odtenki.
Psihologija barv: rjava
Barva, ki se povezuje z zanesljivostjo, stabilnostjo in prijateljstvom. Gre za barvo zemlje in dejansko ne obstaja barva, ki bi lahko bolje predstavljala stabilnost. Asociira tudi na nekaj naravnega in organskega. V Indiji je rjava barva žalovanja.